Новації ціноутворення в Інтернет
Розрізняють ряд параметрів, які є необхідною умовою для того, щоб товар був прийнятним для Інтернет-торгівлі: легкість доставки покупцю; ціна у звичайному магазині вища ніж у Інтернет-магазині; значний термін зберігання та висока транспортабельність; насичений асортимент товарів, що створює можливість вибору; статусна значимість для покупців; висока частота покупок для заміни товару на нову модель; відсутність необхідності термінової купівлі. Поряд з цим, існують чинники, що обмежують розвиток онлайнової торгівлі, а саме: проблема конфіденційності інформації при здійсненні купівель; більшість покупців користуються Інтернет-магазинами лише для порівняння цін; існує бар’єр вільного доступу до товару, що впливає на підвищення цінової чутливості покупців. Певні види товарів неможливо продавати через Інтернет.
Наприклад, товари повсякденного попиту, які завжди можна купити в магазині; недорогі товари; товари орієнтовані на локальні ринки; товари для екстрених випадків. В цілому, товари прийнятні для Інтернет-торгівлі підрозділяються на чотири групи: товари масового попиту, торгівля якими здійснюється не тільки в Інтернет, а й традиційними методами; спеціалізовані цифрові та віртуальні товари, торгівля якими здійснюється переважно в Інтернет через більшу зручність та економічність; послуги, пропозиція яких існує поза Інтернет, а Інтернет-комерція є доповненням до традиційної практики. Наприклад, операції з цінними паперами, туристичні послуги, страхові послуги тощо; послуги, пропозиція яких зумовлена існуванням Інтернет.
Наприклад, веб-хостинг, веб-дизайн, інші Інтернет-послуги. Специфіка Інтернет-комерції обумовлює наступні новації ціноутворення в Інтернет: великий масив інформації про ціни; оцінка ціни незалежно від місця знаходження покупця; поява віртуального ринку вільної конкуренції для однорідних товарів через велику кількість продавців; цінова конкуренція стимулює продавців до гнучкої цінової політики; відсутність психологічних чинників впливу на покупців; зниження витрат і відповідно цін на 20-30%, саме нижча ціна є основною мотивацією купівлі; ціноутворення без участі посередників; створення електронних каталогів товарів в Інтернет, дозволяє економити на витратах у порівнянні з друком комерційної літератури; отримання замовлень в електронній формі, проведення онлайнових платежів; зниження витрат часу на проведення пробного маркетингу; створення довготермінових відносин із покупцями; можливість виходу на міжнародні ринки з мінімальними витратами.