Microsoft

Найуспішнішою виявилась компанія Microsoft, феноменальне зростання прибутків якої (починаючи з кінця 1980-х років) зробило головного адміністратора Гейтса найбагатшою людиною Америки. Розробкою високоефективних операційних систем та пристроїв компанія Microsoft довела, що майбутнє комп’ютерної галузі саме за програмним, а не апаратним забезпеченням.

Першим пріоритетом клієнтів, який вдалося задовольнити компанії, та який забезпечив їй перше зростання капіталу, була потреба в отриманні базової функціональності робочих комп’ютерів.

Для персональних комп’ютерів якнайкраще пасував такий продукт Microsoft, як MS-DOS. Компанія отримувала також прибутки від високого попиту клієнтів на базові прикладні системи і спеціалізовані програми (такі, як досконаліші пакети статистичних аналізів).

Головна потужність ділової моделі компанії Microsoft полягала в контролі за стандартною в галузі операційною системою.

Оскільки IBM заохочувала клонування свого апаратного забезпечення, а попит на комп’ютери постійно зростав, було продано 100 мільйонів копій продукту MS-DOS, що став найкращим програмним забезпеченням усіх часів.

Наступним стратегічним кроком Гейтса було використання контролю над операційною системою для задоволення пріоритетів та повернення капіталу від прикладних систем, великоформатних таблиць, текстових процесорів та програм бази даних.

Під час розроблення операційної системи, яка базувалась на Windows, Microsoft почала створювати під її управління високоефективні прикладні системи.

Переважна більшість досвідчених гравців-виробників прикладних систем (які створювали переважно прикладні системи, що базувалися на DOS) інвестували мізерні, виділені на розвиток, ресурси у розробку прикладних систем для операційної системи DOS, що мав назву OS/2. її розробила компанія Microsoft за контрактом з IBM. Компанія Microsoft не стала завчасно руйнувати ілюзію, що саме OS/2 буде наступником продукту DOS і що Windows не буде мати великого значення.

Коли ж Гейтс, врешті-решт, випустив на ринок свій продукт Windows 3.0 (розвиток OS/2 був призупинений), інші виробники не спромоглися представити аналоги продукту Windows.

Користуючись моментом, Гейтс швидко випустив продукт Excel для Windows, який використав у якості домінантної великоформатної таблиці Lotus 1-2-3, та Word для Windows, що значно скоротило частку програм для обробки текстів Word Perfect.

Згодом Гейтс придбав компанію Foxpro та випустив базу даних, яка мала назву Access і зруйнувала пропозиції DBase компанії Ashton-Tate (аналог версії Windows був випущений цією компанією лише через три роки).

Тепер компанія Microsoft отримує більше половини свого річного доходу саме від продажу прикладних систем.

Врешті, компанія Microsoft закріпила свою, й без того надійну, позицію в галузі продажу платформ Windows незалежним розробникам програмного забезпечення.

Широкий спектр прикладних систем, які базувались на Windows, визначив домінування саме Windows-платформ, що змушує розробників програмного забезпечення дотримуватися саме стандарту Windows.

Для зміцнення своїх позицій Microsoft організовує лекції, симпозіуми та семінари для авторів програмного забезпечення, інформує їх про всі тонкощі продукту Windows і заохочує до написання відповідних програм.

Поєднання власних базисних прикладних систем компанії Microsoft та сотень спеціалізованих прикладних систем, які пропонувалися незалежними розробниками, утворили суттєвий бар’єр для використання будь-якої іншої операційної системи.

Останнім елементом ділової моделі компанії Microsoft є політика поглинань інших компаній, таких, як DOS, Foxpro та різних CD-ROM компаній (була проведена спроба придбати й компанію Intuit).

З часу заснування у 1986 році, Microsoft є найпотужнішою в комп’ютерній галузі компанією, яка до 1984 року утворила 35 млрд доларів ринкової вартості.

Оставить Ответ